Veelgestelde vragen
Wanneer niet het BIN?
Voor spoed of wanneer u zelf een melding wilt doen bij de politie, kunt
u beter meteen contact met de politie leggen. Als elke seconde telt,
belt u 112. Is er geen spoed, maar wel politie nodig, dan belt u
0900-8844.
Wat is betrouwbaar/ geverifieerd?
De informatie die u ontvangt via het BIN komt van de politie of
gemeente. Daarom is het betrouwbare en gecontroleerde informatie. Het
zijn geen geruchten, maar feitelijke informatie.
Wat maakt het BIN uniek?
Via het BIN ontvangt u betrouwbare informatie vanuit de politie en
gemeente. Deze informatie is specifiek gericht op de wijk waarvoor u BIN
berichten ontvangt. U bent zelf als BIN-lid anoniem en kunt ook anoniem
reageren op berichten. Dit maakt het BIN laagdrempelig. Het BIN wordt
daarnaast georganiseerd door een netwerk van vrijwilligers uit de
gemeente. Deze vrijwilligers worden ondersteund door de gemeente en
politie.
Hoe zit het met de anonimiteit?
Als BIN-lid zijn uw gegevens niet bekend bij politie of gemeente. Ook
niet bij andere BIN-leden of de vrijwilligers. U blijft als BIN-lid
anoniem totdat u zelf er voor kiest uw gegevens bekend te maken.
Anonimiteit is binnen BIN op het hoogste niveau gewaarborgd.
Welke gemeenten doen mee aan BIN?
Op dit moment doet de gemeente ’s-Hertogenbosch mee aan BIN via de website www.mijnbin.nl.
Waar kan ik vragen stellen over BIN?
Heeft u een vraag over BIN, dan kunt u deze stellen door een e-mail te sturen naar binkerngroep@gmail.com. Let op: dit
is niet anoniem. Anoniem reageren kan op een gepubliceerd bericht. U hoeft hier niet per se voor in te loggen.
Hoe kan ik BIN berichten ontvangen?
BIN berichten ontvangt u per e-mail en kunt u lezen in de ingelogde
website. In de toekomst komen er meer mogelijkheden om BIN berichten te
ontvangen, bijvoorbeeld via een app.
Hoe zit het met de toegankelijkheid van deze site?
U kunt
hier de toegankelijkheidsverklaring
voor deze site bekijken.