Buurt Informatie Netwerk (BIN) Veel Gestelde Vragen FAQ

Veelgestelde vragen


Wanneer niet het BIN?

Voor spoed of wanneer u zelf een melding wilt doen bij de politie, kunt u beter meteen contact met de politie leggen. Als elke seconde telt, belt u 112. Is er geen spoed, maar wel politie nodig, dan belt u 0900-8844.

Wat is betrouwbaar/ geverifieerd?

De informatie die u ontvangt via het BIN komt van de politie of gemeente. Daarom is het betrouwbare en gecontroleerde informatie. Het zijn geen geruchten, maar feitelijke informatie.

Wat maakt het BIN uniek?

Via het BIN ontvangt u betrouwbare informatie vanuit de politie en gemeente. Deze informatie is specifiek gericht op de wijk waarvoor u BIN berichten ontvangt. U bent zelf als BIN-lid anoniem en kunt ook anoniem reageren op berichten. Dit maakt het BIN laagdrempelig. Het BIN wordt daarnaast georganiseerd door een netwerk van vrijwilligers uit de gemeente. Deze vrijwilligers worden ondersteund door de gemeente en politie.

Hoe zit het met de anonimiteit?

Als BIN-lid zijn uw gegevens niet bekend bij politie of gemeente. Ook niet bij andere BIN-leden of de vrijwilligers. U blijft als BIN-lid anoniem totdat u zelf er voor kiest uw gegevens bekend te maken. Anonimiteit is binnen BIN op het hoogste niveau gewaarborgd.

Welke gemeenten doen mee aan BIN?

Op dit moment doet de gemeente ’s-Hertogenbosch mee aan BIN via de website www.mijnbin.nl.

Waar kan ik vragen stellen over BIN?

Heeft u een vraag over BIN, dan kunt u deze stellen door een e-mail te sturen naar binkerngroep@gmail.com. Let op: dit is niet anoniem. Anoniem reageren kan op een gepubliceerd bericht. U hoeft hier niet per se voor in te loggen.

Hoe kan ik BIN berichten ontvangen?

BIN berichten ontvangt u per e-mail en kunt u lezen in de ingelogde website. In de toekomst komen er meer mogelijkheden om BIN berichten te ontvangen, bijvoorbeeld via een app.

Hoe zit het met de toegankelijkheid van deze site?

U kunt hier de toegankelijkheidsverklaring voor deze site bekijken.